راه اندازی لیزر آزمایشگاهیCO2 در دانشگاه صنعتی اصفهان

راه اندازی لیزر آزمایشگاهیCO2  در دانشگاه صنعتی اصفهان

در سال 1390 گروه فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور تجهیر و به روزرسانی آزمایشگاه اپتیک و لیزر خود اقدام به بررسی نیازهای خود، شرکت های فعال و محصولات آنها کرد. این گروه به منظور تجهیز بخش لیزر، پس از بررسی محصولات داخلی و خارجی اقدام به سفارش لیزر آزمایشگاهیCO2 به شرکت فناوران لیزر سهند می نماید. این سیستم آزمایشگاهی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود و توانایی پوشش کلیه مباحت مربوط به آزمایش های لیزرCO2 و اطمینان از خدمات پس از فروش مناسب توانست مورد توجه اساتید این گروه قرار گرفته و انتخاب گردد.

ادامه نوشته

شرکت فناوران لیزر سهند

معرفی شرکت فناوران لیزر سهند

 

شرکت فناوران لیزر سهندبا هدف طراحی و ساخت سیستم های لیزری و انجام پروژه های مهندسی لیزر توسط کارشناسان اپتیک و لیزر شکل گرفت. در این راه پشتوانه علمی و عملی در کنار ارتباط مستمر با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی سبب شد تا مهندسین خلاق و توانمند ما انتخابی مناسب برای پژوهشگران و صنعتگران باشند. تا تلفیق دانش و تکنولوژی نوین ما، آن ها را برای دست یابی به دانش فنی، سرمایه گذاری و راه حل های کاربردی فناوری لیزر یاری رسان باشد.

 

ادامه نوشته

فروش سیستم های حکاکی و برش لیزر CO2 ویژه غیرفلزات

بهترین سیستم های حکاکی و برش لیزر CO2

ما در فناوران لیزر سهند آماده ایم تا با استفاده از دانش ، تجریه و تخصص خود در این زمینه و همکاری گسترده با برترین سازندگان لیزرهای صنعتی در آمریکا ، آلمان و چین شما را یاری رسانیم در تامین سیستم های مورد نظر شما با بالاترین کیفیت ممکن خدمت رسانی خواهیم داشت.
 

 

 

ادامه نوشته

لیزرهای حکاکی بروی فلزات

لیزرهای حکاکی بروی فلزات

شرکت فناوران لیزر سهند آماده است تا با استفاده از تخصص خود در زمینه مشاوره ، فروش ، نصب و آموزش سیستم های حکاکی لیزر و بهرگیری گیری از چندین تجربه موفق این زمینه شما را برای تهیه و تامین بهترین سیستم حکاکی لیزری باری رساند.

 

ادامه نوشته

فروش لیزرهای صنعتی

لیزرهای صنعتی

کاربردهای متنوع و گسترده لیزر در صنایع مختلف و افزایش روز افزون این کاربردها نشان از قابلیت های وسیع سیستم های لیزری دارد. با علم به داشن لیزر و کاربردهای آن و همکاری با متخصصین این صنعت، فناوران لیزر سهند آماده است شما را در انتخاب و خربد بهترین سیستم برای کاربردهای موردنظر شما همراهی نماید. ما در مجموعه فناوران لیزر سهند آماده ایم با شنیدن مشکلات، نیازمندی ها و محدودیت های شما، راه حلی مبتنی بر شرایط موجود را پیشنهاد داده و همفکر و همسو با شما برای رسیدن به نقطه مطلوب و مورد رضایت شما تلاش کنیم.

  •  

ادامه نوشته

دوره های آموزشی و پکیج های آزمایشگاهی

یکی از مهمترین ارکان آموزشی در مدارس، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و آموزشی مدرن و به روز است.ما در فناوران لیزر سهند عمیقا به توسعه نظام آموزشی در کشور، ایجاد علاقه و انگیزه در دانشجویان فیزیک و مهندسی اپتیک و لیزر، شناسایی و معرفی دانشجویان خلاق و  مبتکر در زمینه های تحقیقاتی، پژوهشی و تولیدی اعتقاد داریم . از این رو با بررسی نیازهای آموزشی و آزمایشگاهی، شناسایی کمبودها و مشکلات نظام آموزشی در دانشگاه ها افتخار داریم تا در زمینه های زیر همراه و همگام با شما باشیم برای توسعه نظام آموزشی کشور و پرورش جوانان مستعد و خلاق و کارآفرین در رشته های فیزیک و مهندسی اپتیک و لیز هستیم.

ادامه نوشته

طراحی، ساخت و ارائه انواع منابع تغذیه لیزر CO2 

یکی از مهمترین قسمت های مربوط به هر لیزری، منبع تغذیه آن است. خروجی دقیق، پایدار و با اطمینان یکی از مهمترین عوامل ایجاد پرتو لیزر خوب و قابل اعتماد است.

شرکت فناوران لیزر سهند با چندین تجربه در زمینه ساخت و ارائه منابع تغذیه لیزر CO2 این آمادگی را دارد تا انواع منابع تغذیه لیزر سوئیچینگ ویژه لیزر CO2 را ارائه دهد.

 

ادامه نوشته

سیستم لیزر آزمایشگاهی CO2

سیستم لیزر آزمایشگاهی CO2

 

یکی از اساسی ترین ارکان آموزش و ایجاد تخصص در دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، استفاده از تجهیزات آموزشی مدرن و به روز است. تجهیزاتی که بتوان با آن شرایط متعددی را مورد آزمایش قرار داد. استفاده از شرایط مرزی مختلف، سهولت استفاده از سیستم، ارزان و در دسترس بودن تجهیزات و قطعات مورد نیاز آن، از دیگر ویژگی هایی است که می تواند یک سیستم را برتر از مدل های مشابه خود قرار داده و به آن ارزش افزوده ای بیفزاید.

 

ادامه نوشته

لیزر CO2/Nd:YAG  تحقیقاتی ویژه پردازش لیزری مواد

لیزر CO2/Nd:YAG  تحقیقاتی ویژه پردازش لیزری مواد

استفاده از لیزر در فرایند پردازش مواد یکی از زمینه های مورد علاقه محققین، پژوهشگران و صنعتگران است که بوسیله آن می توانند به اهداف عالی خود دست پیدا کرده و همراه با تکنولوژی و علم روز رشد کنند. از این رو فناوران لیزر سهند با بررسی و شناخت نیازها، کمبودها و اولویت های جامعه علمی و صنعتی کشور اقدام به طراحی و ساخت اولین سیستم لیزر تحقیقاتی، ویژه پردازش لیزری مواد درکشور نموده است. هر سیستم کاملا  تحت سفارش و منطبق بر نیازها، اولویت ها و محدودیت های درخواستی طراحی و ساخته خواهد شد.

امید ما این است که بتوانیم در این راه گامی هرچند کوچک را در فرایند رشد علمی و صنعتی کشور ایفا کرده باشیم.

ادامه نوشته

نمایشگاه تخصصی اپتیک وفوتونیک و مهندسی فوتونیک

 

نمایشگاه تخصصی اپتیک وفوتونیک و مهندسی فوتونیک

مخاطبین این نمایشگاه دست اندرکاران صنعت اپتیک فوتونیک کشور، لیزر، اپتیک کوانتومی، اپتوالکترونیک، مواد و ابزارهای اپتیکی، شبکه ها، ادوات مخابرات نوری و کاربردهای صنعتی ، دفاعی ، پزشکی و زیست محیطی می باشند، لذا از فعالان در این زمینه دعوت می شود در این نمایشگاه حاضر و توانمندیها و دستاوردهای ارزشمند خود را به نمایش بگذارید.

 

ادامه نوشته

فناوران ليزر سهند

بسمه تعالي

از امروز سايت تخصصي در زمينه مهندسي ليزر راه اندازي شد. اين سايت متعلق به  فناوران ليزر سهند مي باشد كه شما مي توانيد علاوه بر آشنايي و استفاده از محصولات و خدمات آن،‌از آخرين اخبار،‌گزارش ها مطلع شده و مقالات به روز در زمينه مهندسي ليزر را مطالعه كنيد. همچنين تيم پشتيباني "فناوان ليزر سهند" اماده است تا به پرسش ها و درخواست هاي شما در زمينه مهندسي ليزر پاسخ دهد.

شما مي توانيد در صورت تمايل براي حمايت از اين سايت آن را در سايت يا وبلاگ خود لينك نمائيد.

آدرس سايت:

Www.LaserTechnologist.com

دومین همایش ملی مهندسی اپتیک و لیزر ایران

آغاز دومین همایش ملی مهندسی اپتیک و لیزر ایران

بدینوسیله به اطلاع کلیه ی محققان، دانشجویان، اعضای هیئت علمی و همچنین کلیه ی علاقمندان به شرکت در دومین همایش ملی مهندسی اپتیک و لیزر ایران می رساند ثبت نام همایش از اواخر آبان ماه سال جاری آغاز خواهد شد. اطلاعات تکمیلی در آینده ی نزدیک از طریق وب سایت همایش به اطلاعتان خواهد رسید.

وب سايت همايش:

http://icole.mut-es.ac.ir

استفاده از لیزر برای شناسایی بمب‌های مخفی

استفاده از لیزر برای شناسایی بمب‌های مخفی

دانشمندان انگلیسی ادعا کرده اند که فناوری لیزری جدیدی ساخته اند که می تواند بمب های مخفی را شناسایی کند. این فناوری جدید می تواند با شناسایی مین های زمینی و بمب های کنار جاده، امنیت فرودگاه ها را ارتقا بخشد.

ادامه نوشته

معرفي فناوري ليزر نانو آنتن

معرفي فناوري ليزر نانو آنتن

با ظهور فناوري ذخيره اطلاعات در ديسک‌هاي نوري، دنياي ديجيتال متحول شد. در آن زمان، ذخيره‌ 650 مگابايت اطلاعات بر روي يک سي‌دي، حجم زيادي بنظر مي‌رسيد (حداقل تا زمان ورود DVDهاي 7‌، 4 گيگابايتي و بيشتر). اما اکنون و در نسل بعدي فناوري ديسک‌هاي نوري (HD DVD حداقل با 15 گيگابايت حافظه و Blu-ray حداقل با 25 گيگابايت حافظه) و DVDها هم قديمي شده‌اند. بتازگي محققان دانشگاه هاروارد با مديريت پروفسور Federico Capasso و دستيارش پروفسور Ken Crozier به فناوري با عنوان «ليزر نانوآنتن - Laser Nanoantenna» دست يافته‌اند که مي‌تواند همنوعان پيشين خود را براحتي کنار بگذارد. ليزر نانوآنتن (که با نام Plasmonic Laser Antenna نيز خوانده مي‌شود) مي‌تواند 5 ترابايت داده را بر روي يک ديسک نوري در ابعاد مشابه يک سي‌دي و يا DVD، ذخيره کند.

ادامه نوشته

اظهارات جذاب خالق 94 ساله لیزر

اظهارات جذاب خالق 94 ساله لیزر

50 سال پیش عصر لیزر آغاز شد. دورانی که به اندازه عصر فضا متحول کننده به شمار می رود به شکلی که بیش از نیمی از محصولات تجاری در کشورهای مختلف جهان به گونه ای با این فناوری در ارتباطند. در همین راستا مخترع 94 ساله لیزر اظهارات خواندنی و جذابی را ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، زمانی که در 16 می سال 1960 "تئودور میمن" اولین تابشهای لیزر را در لابراتوار "هگز" روشن کرد، تعداد کمی بودند که می توانستند تاثیرات جدی این ابزار را بر روی ارتباطات، تولیدات تجاری، پزشکی و هنر تصور کنند. در این میان بود که "چارلز تاونز" ایده ای جالب را مطرح کرد.

ادامه نوشته